Δελτίο Τύπου 7/4/2012




ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»

 

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη, βουλευτού Δωδεκανήσου για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις για τον «Καλλικράτη»

 

Συνολική κριτική στον «Καλλικράτη» έκανε στη Βουλή η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη. Στην ομιλία της ως Ειδική Αγορήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων, για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις για τον «Καλλικράτη», η βουλευτής τόνισε ότι, τελικά, αυτό που παρουσιάστηκε ως μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης έχει μετατραπεί σε απορρύθμιση.

 

Η Μίκα Ιατρίδη αναφέρθηκε, καταρχήν, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης και στις προσπάθειες που καταβάλλουν για να τα επιλύσουν. Παράλληλα, επεσήμανε ότι με το χωροταξικό του σχεδιασμό ο «Καλλικράτης» αγνόησε βασικές αρχές της αυτοδιοίκησης, ενώ διέρρηξε την κοινωνική και την οικονομική συνοχή της περιφέρειας και μάλιστα της ακριτικής νησιωτικής και ορεινής περιφέρειας της Ελλάδας.

 

Επεσήμανε παράλληλα ότι η αλαζονική επιλογή για δραστική και χωρίς αιτιολόγηση μείωση του αριθμού των ΟΤΑ, στέρησε τη χώρα από ιστορικούς και ιδιαίτερης σημασίας δήμους και ανέφερε ως παράδειγμα την κοινότητα Ολύμπου Καρπάθου.

 

Στη συνέχεια η βουλευτής Δωδεκανήσου κάλεσε το Υπουργείο Εσωτερικών να αντιληφθεί τον πολυνησιακό χαρακτήρα της χώρας και την πραγματικότητα που ζουν οι νησιώτες εκεί, ώστε ο σχεδιασμός για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων να ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες των νησιών. Παράλληλα, σημείωσε ότι υπάρχουν πολλά εύλογα αιτήματα φορέων των νησιών που θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη, και ανέφερε ως παράδειγμα τις αστικές συγκοινωνίες της Κω.

 

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας της ΕΕ που προβλέπει τις διαδικασίες για την εισδοχή υπηκόων τρίτων χωρών με υψηλή εξειδίκευση, προκειμένου να εργαστούν στην Ελλάδα, η βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε ότι η συγκεκριμένη οδηγία βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου και προκαλεί οργή στους Έλληνες που μεταναστεύουν, σημειώνοντας ότι μόνο από την Κάλυμνο έχουν φύγει τόσοι άνθρωποι σαν να έχει ερημώσει ολόκληρη η Πάτμος. Είναι επιτακτική ανάγκη, επεσήμανε η Μίκα Ιατρίδη, η οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση να δει συνολικά το ζήτημα της μετανάστευσης και ειδικά τις συνθήκες, όπως το Δουβλίνο ΙΙ, που έχουν δημιουργήσει αυτή την εκρηκτική κατάσταση για τη χώρα.

 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

 

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Από τη μέχρι τώρα συζήτηση που έχει γίνει για το παρόν νομοσχέδιο πιστεύω ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε κάποια ασφαλή συμπεράσματα.

 

Το πρώτο είναι ότι αποδεικνύεται στην πράξη αυτό που αρκετοί λέγαμε στην Αίθουσα αυτή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του ν. 3852/2010 του περίφημου «Καλλικράτη».

 

Η πολυθρύλητη, κατά την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και του τότε Υπουργού Εσωτερικών, μεταρρύθμιση έχει αποδειχτεί μία κανονική απορρύθμιση. Αυτό, λίγο ή πολύ, το λένε όλοι όσοι εμπλέκονται άμεσα με την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Ειπώθηκε και αρκετές φορές από τους φορείς που προσήλθαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους στην αρμόδια Επιτροπή.

 

Σαν νέα Βουλευτής και σαν νέος άνθρωπος δεν θέλω να μηδενίσω τίποτα, αλλά όταν έρχεται ο εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, ο Β' Αντιπρόεδρος, ο κ. Αγοραστός και λέει στην Επιτροπή ότι, για παράδειγμα σε ό,τι αφορά τις λαϊκές αγορές, γίνεται μία «οργανωμένη σύγχυση» όπου εμπλέκονται οι δήμοι, οι περιφέρειες και οι αποκεντρωμένες διοικήσεις, αντιλαμβανόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά.

 

Είναι πιστεύω χαρακτηριστικό το απόσπασμα αυτό και δείχνει τα σοβαρά προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης. Η πραγματικότητα είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να τα επιλύσουν.

 

Κρίνω σκόπιμο στο σημείο αυτό να αναφέρω συνοπτικά την κριτική που είχε ασκηθεί όταν είχε έρθει προς συζήτηση στη Βουλή ο «Καλλικράτης».

 

Ας πάμε λίγο πιο πίσω.

 

Θυμίζω ότι ο κ. Παπανδρέου όταν ήταν στην Αντιπολίτευση προειδοποιούσε την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον τότε Υπουργό Εσωτερικών τον κ. Παυλόπουλο να μην προχωρήσει σε διοικητική μεταρρύθμιση αν δεν εξασφάλιζε τις οικονομικές προϋποθέσεις.

 

Παρά τις μελέτες και τη σωστή προετοιμασία που είχε γίνει και ειδικά στο χωροταξικό της αυτοδιοίκησης, ο κ. Παυλόπουλος το 2008 αποφάσισε να μην προχωρήσει και μάλιστα, ενημέρωσε το ΠΑΣΟΚ για την οικονομική κατάσταση που απέτρεπε την επιτυχημένη εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης. Τότε το ΠΑΣΟΚ είχε συμφωνήσει με την επιλογή αυτή.

 

Όμως αμέσως μετά τις εκλογές, η Κυβέρνηση Παπανδρέου προχώρησε στον «Καλλικράτη» γνωρίζοντας πολύ καλά ότι λεφτά δεν υπήρχαν, συνεπώς ούτε και πόροι.

 

 Και προχώρησε στον «Καλλικράτη», χωρίς να έχει διαβουλευτεί ουσιαστικά με τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να έχει συγκεκριμένη τεκμηρίωση για τις συνέπειες της νέας αρχιτεκτονικής της, χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει το ακριβές ποσό των ευρώ που δήθεν θα εξοικονομηθούν, χωρίς να έχει αποτιμήσει το κόστος των αρμοδιοτήτων που θα ασκηθούν από τα νέα όργανα των δύο βαθμίδων της αυτοδιοίκησης, χωρίς να είναι συγκεκριμένη ως προς το τι ακριβώς θα γίνει με τις δημοτικές επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της το μέλλον των συμβασιούχων εργαζόμενων, χωρίς να τη νοιάζει τι θα γίνει με τους μόνιμους και αορίστου χρόνου εργαζόμενους.

 

Και βέβαια, ελάχιστη σημασία είχε δώσει για τους εργαζόμενους στις περιφέρειες και στις νομαρχίες των νησιωτικών περιοχών, πολλοί από τους οποίους κλήθηκαν να αλλάξουν ολόκληρο τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.

 

Έτσι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το επιχείρημα του «Καλλικράτη» ναρκοθετήθηκε από την αρχή από την έλλειψη πόρων ελέω των κομματικών προτεραιοτήτων του ΠΑΣΟΚ. Ειπώθηκε και στην Επιτροπή ότι από το 2009 οι πόροι των δήμων έχουν μειωθεί πάνω από 50%, την ίδια στιγμή που ο «Καλλικράτης» προέβλεπε επιπλέον αρμοδιότητες για την τοπική αυτοδιοίκηση.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μία ακόμη σημαντική επίπτωση από τον «Καλλικράτη» και τελικά η κυριότερη, κατά την άποψή μου, είναι ότι η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, εντός πολλών εισαγωγικών, διέρρηξε την κοινωνική και αναπόφευκτα την οικονομική συνοχή της περιφέρειας και μάλιστα της ακριτικής νησιωτικής και ορεινής περιφέρειας της Ελλάδας.

 

Επιτρέψτε μου να πω ότι αυτό συμβαίνει όταν στο Σύνταγμα αυτής της χώρας, το άρθρο 101 παράγραφος 4, προστατεύει και επιβάλλει ταυτόχρονα στο νομοθέτη να λαμβάνει ειδική μέριμνα για τις νησιωτικές και ορεινές περιοχές.

 

Αντί αυτού τι είδαμε; Είδαμε πραγματικά τραγελαφικές καταστάσεις. Μικρά νησάκια, μία δρασκελιά από μεγαλύτερο νησί, να γίνονται αυτόνομοι δήμοι, ενώ μεγαλύτερα νησιά, μεγαλύτερα σε πληθυσμό από άλλους νομούς της ηπειρωτικής Ελλάδας, να αποκτούν ένα γιγάντιο, δυσκίνητο και καταχρεωμένο δήμο.

 

Πρακτικά, αυτό που ζούμε με τον «Καλλικράτη» είναι η καταπάτηση κάθε έννοιας και αρχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ιδιαίτερα της εγγύτητας και της επικουρικότητας. Και όλα αυτά επειδή αγκυλώσεις και αλαζονικές συμπεριφορές οδήγησαν στη δραστική και χωρίς σχέδιο μείωση του αριθμού των Ο.Τ.Α.  σε κάτω από τριακόσιους πενήντα, τη στιγμή που μελέτη της τότε ΚΕΔΚΕ έδειχνε ότι ένας αριθμός δήμων της τάξεως των τετρακοσίων πενήντα έως τετρακοσίων εβδομήντα θα ήταν ο βέλτιστος αριθμός για τη χώρα μας, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τη γεωγραφική της ιδιομορφία και τον πολυνησιακό της χαρακτήρα.

 

Χάσαμε έτσι δήμους με ιδιαίτερη ιστορική και συμβολική αξία, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Δήμους με ιδιαίτερη φυσιογνωμία, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πόλο έλξης για πολλούς. Επιτρέψτε μου εδώ να αναφέρω την Κοινότητα Ολύμπου Καρπάθου ως ένα από τα πολλά παραδείγματα.

 

Αυτή είναι η πραγματικότητα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Αυτή είναι η πραγματικότητα που τη ζούμε όλοι μας.

 

Ο «Καλλικράτης» φαίνεται να έχει προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που είχε κληθεί να λύσει. Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο που από την πρώτη στιγμή εφαρμογής του, παρουσιάστηκε η ανάγκη για να βελτιωθούν ή και να αλλάξουν ορισμένες από τις διατάξεις του.

 

Το ίδιο συμβαίνει και με αυτό το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα.

 

Το Μέρος Πρώτο του σχεδίου νόμου αφορά στην επίλυση προβλημάτων που έχουν διαπιστωθεί από την έναρξη εφαρμογής του «Καλλικράτη». Περιλαμβάνει τα άρθρα 1 έως 21, τα οποία και προσπαθούν να δώσουν κάποιες λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν.

 

Θα ήθελα εδώ να επισημάνω ότι και μόνο η προσπάθεια που γίνεται προκειμένου να διορθωθούν τα κακώς κείμενα του «Καλλικράτη» είναι θετική. Τουλάχιστον, έχει γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις.

 

Η πρώτη παρέμβαση του νομοσχεδίου αφορά στο πρόγραμμα οικονομικής  υποστήριξης των δήμων με τίτλο «Αυτοδιοίκηση-Κοινωνική Συνοχή-Ισόρροπη Ανάπτυξη» και εν συντομία ΑΚΣΙΑ. Είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα έχουμε μεγάλο ταλέντο στο να βρίσκουμε ευφάνταστα ονόματα για προγράμματα τα οποία πολλές φορές μένουν στη φαντασία μας.

 

Επαναλαμβάνω, δεν θέλω να ισοπεδώνω -ποτέ μου δεν το κάνω- αλλά απλώς να θυμίσω ότι κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και με το Πρόγραμμα «Ελλάδα», για το οποίο ο κ. Ραγκούσης είχε υποτίθεται εξασφαλίσει από το Υπουργείο Οικονομικών 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ. Δυστυχώς, το πρόγραμμα αυτό δεν έχει προχωρήσει.

 

Αν και κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με την αρχιτεκτονική του Προγράμματος ΑΚΣΙΑ και τους άξονες που προβλέπει, εν τούτοις νομίζω ότι προκαλεί έντονο προβληματισμό το εξής: Η χρηματοδότηση των δράσεων διενεργείται μέσω πόρων που προέρχονται από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα μέσω εθνικών πόρων, με τους οποίους το κράτος χρηματοδοτεί δραστηριότητες και αρμοδιότητες των δήμων και περιφερειών και με θεσμοθετημένους υπέρ της αυτοδιοίκησης πόρους.

 

Νομίζω ότι παραβλέπεται το γεγονός ότι η χώρα μας είναι εντός του μνημονίου και των ασφυκτικών πιέσεων των δανειστών μας. Βρισκόμαστε σε μία πρωτοφανή κατάσταση, στην οποία το κράτος  ελάχιστα είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του. Θυμίζω ότι όλα τα δάνεια πάνε για την αποπληρωμή των πιστωτών μας.

 

Αυτή είναι η κατάσταση. Και είναι εύλογο το ερώτημα: Πώς θα προκύψουν αυτοί οι πόροι; Από πού; Μιλάμε για ένα κράτος το οποίο δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις του πουθενά.

 

Λυπάμαι που το λέω, αλλά η εμπειρία από προηγούμενα προγράμματα είναι πικρή. Γνωρίζω ότι οι δήμοι διακαώς επιθυμούν το πρόγραμμα. Δεν τους αδικώ. Αλλά εδώ δημιουργούνται προσδοκίες σε όλους και πολύ φοβάμαι ότι αν δεν εκπληρωθούν, θα υπάρξουν προβλήματα. Ήδη, οι πολίτες διακατέχονται από μεγάλη οργή.

 

Η Κυβέρνηση Παπαδήμου κάνει το παν για να τους αποτρέπει από το να διαδηλώνουν ειρηνικά και μαζικά. Αν -και ειλικρινά δεν το εύχομαι- δεν βρεθούν οι πόροι για το ΑΚΣΙΑ, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι κάποια στιγμή οι πολίτες δεν θα ξεσπάσουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση; Φανταστείτε εν όψει των εκλογών να μπουν στον πειρασμό τα κυβερνητικά κόμματα να βγάλουν ένα σποτάκι και να λένε ένα σλόγκαν του στυλ «δώσαμε αξία στον τόπο σου και το δήμο σου».

 

Θα ψάχνει ο πολίτης και ο δημότης γύρω του και δε θα μπορεί καν να εξυπηρετηθεί, όταν σε ακριτικά νησιά όπως το Αγαθονήσι, αλλά και αλλού, δεν υπάρχει καν προσωπικό και οι δήμαρχοι αναγκάζονται να κλείνουν το δήμο τους. Δεν ξέρω, αλλά πιστεύω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο σημείο αυτό και ειλικρινά εύχομαι το ΑΚΣΙΑ να έχει ουσιαστική οικονομική αξία.

 

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμα η θεσμική αναγνώριση και η λειτουργία των κοινωνικών παντοπωλείων από τους ΟΤΑ, α' και β' βαθμού, γεγονός που δείχνει ότι η κοινωνία και οι πολίτες της ζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση θα ήθελα να μας πει ο κύριος Υπουργός αν θα υιοθετηθεί το αίτημα της ΚΕΔΕ σχετικά με την αναδρομικότητα της λειτουργίας τους.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν στις νησιωτικές δημοτικές κοινότητες και αρμοδιότητες των ορεινών δήμων.

 

Ως νησιώτισσα Βουλευτής θα ήθελα να πω ότι οι βελτιώσεις που αφορούν στα νησιά μας είναι ευπρόσδεκτες, ακριβώς γιατί προσπαθούν να δώσουν λύση στην επιλογή του Καλλικράτη για ένα νησί-ένας δήμος. Το είχαμε πει από την αρχή ότι αυτή η επιλογή είναι προβληματική. Τώρα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 3 κινούμαστε στη λογική του έπαρχου και των επαρχείων, η οποία παρά τα προβλήματά της έχει ικανοποιητική απόδοση.

 

Σε ό,τι αφορά στις ορεινές περιοχές και τις αρμοδιότητές τους πιστεύω ότι και εδώ τίθεται το ζήτημα των πόρων από τη στιγμή που τους ζητείται να ασκούν έλεγχο σε δραστηριότητες που απαιτούν προσωπικό και βέβαια προσωπικό με τεχνογνωσία.

 

Στα υπόλοιπα άρθρα περιγράφονται οι αρμοδιότητες των οικονομικών επιτροπών των περιφερειών, οι ρυθμίσεις για το σύστημα διακυβέρνησης των δήμων και των περιφερειών, οι αρμοδιότητες δήμων και περιφερειών, τα οικονομικά ζητήματα των δήμων, οι ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ, οι ρυθμίσεις για τις δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, θέματα προσωπικού των ΟΤΑ.

 

Στο τρίτο κεφάλαιο του νομοσχεδίου προβλέπεται η σύσταση περιφερειακών συνδέσμων φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων.

 

Θα κάνω μόνο μια παρατήρηση σε ό,τι αφορά στα νησιά. Θα πω ότι η επιλογή σύστασης Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων με έδρα την οικεία περιφέρεια, ίσως να μην είναι λειτουργική. Όπως επανειλημμένα έχουμε πει, η νησιωτική Ελλάδα είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, διότι μεσολαβεί η θάλασσα και επειδή όλα τα νησιά δεν είναι ίδια. Θα πρέπει, λοιπόν, να δούμε τη δυνατότητα, όπου είναι εφικτό, νησιά που μπορούν να έχουν τα ίδια ΦοΔΣΑ να μπορούν να τα έχουν. Όλα αυτά θα αναπτυχθούν στη κατ' άρθρο συζήτηση.

 

Πάντως, νομίζω ότι ο κύριος Υπουργός θα πρέπει να δει το αίτημα του δικτύου ΦοΔΣΑ για την παράταση της συγχώνευσης όλων των υπαρχόντων ΦοΔΣΑ στον ενιαίο περιφερειακό μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2014.

 

Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο του πρώτου μέρους ρυθμίζονται θέματα των αποκεντρωμένων διοικήσεων, ενώ στις λοιπές διατάξεις προβλέπεται μεταξύ άλλων η καταβολή εκλογικής αποζημίωσης στους υπαλλήλους του Υπουργείου Εσωτερικών και των άλλων Υπουργείων και φορέων που εμπλέκονται με τις εκλογές. Έχει τεθεί πάντως απ' όλους το ζήτημα της καταβολής και για τους ένστολους και είναι ένα θέμα που πρέπει να το δει η Κυβέρνηση.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνει την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/50 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αντίστοιχες εθνικές ρυθμίσεις που απορρέουν και απ' αυτήν την Οδηγία. Πρόκειται για την μπλε κάρτα, ουσιαστικά την είσοδο στη χώρα μας πολιτών από τρίτες χώρες, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι διαθέτουν υψηλή ειδίκευση και επιθυμούν να εργαστούν στη χώρα μας.

 

Γνωρίζω πολύ καλά ότι είμαστε υποχρεωμένοι να ενσωματώσουμε τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Εθνικό Δίκαιο. Αλλά όποιοι από τους πολίτες διαβάζουν τον τίτλο της οδηγίας -λυπάμαι που θα το πω- αλλά θα γελάνε με πίκρα και μάλλον με οργή. Τη στιγμή που διώχνουμε τους δικούς μας συμπατριώτες λαμβάνουμε μέτρα για όσους πολίτες τρίτων χωρών επιθυμούν να δουλέψουν στη χώρα μας και μάλιστα υψηλής ειδίκευσης. Θα έρθουν να δουλέψουν σε μια χώρα της οποίας η οικονομία είναι στην εντατική.

 

Θα έρθουν να δουλέψουν εδώ όταν για παράδειγμα από το νησί της Καλύμνου έχουν φύγει 3000 άνθρωποι. Αν το δούμε σημειολογικά και αν προσπαθήσουμε να το αναγάγουμε σε ένα μικρότερο νησί είναι σα να έχει ερημώσει ολόκληρη η Πάτμος. Για τέτοια μεγέθη πλέον μιλάμε. Είναι κρίμα που συμβαίνει αυτό και αποτελεί κατά τη γνώμη μου πρόκληση απέναντι στους πτυχιούχους και με εξαιρετικά προσόντα Έλληνες πολίτες που αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.

 

Κάποιοι τώρα μπορεί να σπεύσουν και να μιλήσουν για λαϊκισμό. Ε, λοιπόν, δεν είναι, είναι η πραγματικότητα. Θα μου πείτε, τι πρέπει να κάνει η Κυβέρνηση; Να μην ενσωματώσει την Οδηγία;

 

Το θέμα μας δεν είναι τελικά αυτό. Είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται μάλλον εκτός τόπου και χρόνου. Αυτό συμβαίνει. Και πιστεύω ότι είναι υποχρέωση της κάθε ελληνικής κυβέρνησης να πει επιτέλους στις Βρυξέλλες ότι έχουν χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Την επαφή με την ελληνική πραγματικότητα!

 

Με την ευκαιρία, είναι πλέον προφανές ότι επιτέλους πρέπει να δούμε συνολικά και την πολιτική για τη μετανάστευση, το ΔΟΥΒΛΙΝΟ ΙΙ και όλες τις συνθήκες που έχουν οδηγήσει τη χώρα μας σε πάρκινγκ ψυχών και στην εισροή λαθρομεταναστών σε μία χώρα που πλέον δεν μπορεί να παρέχει τα στοιχειώδη στους πολίτες της.

 

Έχουμε μία ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας μας κι εμείς λέμε στους πολίτες: Κοιτάξτε, μέσα στο χαλασμό πρέπει να εξασφαλίσουμε το νομοθετικό πλαίσιο για την είσοδο υψηλά καταρτισμένων πολιτών από τρίτες χώρες.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς σαν Ανεξάρτητοι Έλληνες στην πρότασή μας, που την καταθέσαμε στον ελληνικό λαό για να την αξιολογήσει και να παρέμβει με τις προτάσεις του στο τελικό κείμενο, το λέμε ξεκάθαρα: Χρειάζεται επανεξέταση και επανασύσταση του «Καλλικράτη» από την αρχή με βάση τις νέες συνθήκες που έχουν προκύψει, με βάση τις ουσιαστικές ανάγκες της χώρας, με βάση τον απαραίτητο αριθμό των Δήμων, ώστε να υφίστανται οι ουσιαστικές αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

 

Στη συζήτηση κατ' άρθρο, βεβαίως, θα επεκταθούμε περισσότερο. Υπάρχουν, άλλωστε, αιτήματα και προτάσεις για βελτίωση.

 

Οι δημοτικές αστικές συγκοινωνίες στα νησιά μας -στην Κω για παράδειγμα- έχουν καταθέσει προτάσεις για τη λειτουργία τους, που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, στις συνθήκες που ζουν εκεί. Τέτοια θέματα πρέπει να τα δει το Υπουργείο.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες καταψηφίζουμε επί της αρχής το σχέδιο νόμου διότι παραδέχεται την αποτυχία του «Καλλικράτη» και προσπαθεί να διορθώσει τις πολλές αβλεψίες του. Είναι, όμως, σαν να έχεις χτίσει σαθρά θεμέλια και να κάνεις διορθώσεις στα τούβλα και τους τοίχους, αντί να επεμβαίνεις στα θεμέλια.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 




Κατεβάστε το Δελτίο Τύπου


Δελτίο Τύπου(.pdf)   




Όροι Χρήσης Δικτυακού Τόπου

All Rights Reserved © 2012 - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

powered by MediaSystems Platform