Ομιλίες στη Βουλή




Δελτίο τύπου 06/11/2015

 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΑΓΟΡΗΤΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ
 
 
Στο περιθώριο των εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής, με θέμα την Συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου με τη δέσμη των προαπαιτούμενων μέτρων, στο πλαίσιο του μνημονίου, τοποθετήθηκε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Γιώργος Λαζαρίδης.
 
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται όλες οι προαπαιτούμενες δράσεις, οι οποίες δεν ψηφίστηκαν στο πρώτο πακέτο, και θα ξεκλειδώσουν την υποδόση των 2 δισ. ευρώ, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ υπερψήφισαν όλα τα άρθρα εκτός από το άρθρο 53, με το οποίο παρέχεται και φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα στο Μέγαρο Μουσικής.
 
Ακολουθεί απόσπασμα της τοποθέτησης:
 
«Το νομοσχέδιο είναι στην σωστή κατεύθυνση και το στηρίζουμε. Η ορθή διαχείριση της ενέργειας, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων και την προστασία του περιβάλλοντος είναι επιβεβλημένη, πρώτον, για λόγους ευνόητους που έχουν να κάνουν με την ποιότητα και την προστασία του περιβάλλοντος και δεύτερον, με την υποχρέωση που έχουμε απέναντι στην Ε.Ε για την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας, όπου η μη συμμόρφωση σημαίνει ποινή 30.000 ευρώ ημερησίως. Επίσης, όσο λιγότερη εξάρτηση έχουμε από τα ορυκτά καύσιμα τόσο μεγαλύτερο το όφελος για την πατρίδα μας.
 
Θα ήθελα να σταθώ σε ορισμένα άρθρα, στα οποία θεωρώ ότι πρέπει να σταθούμε και είναι πολύ θετικά, δηλαδή απέναντι σε αυτό που λέμε εξοικονόμηση της ενέργειας και ορθή διαχείριση της ενέργειας.
 
Στο άρθρο 4 θεσπίζεται εθνικός ενδεικτικός στόχος ενεργειακής απόδοσης για τελική κατανάλωση ενέργειας έως το 2020, με την προοπτική εξοικονόμησης κατά 20% κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας.
 
Στο άρθρο 5 καθορίζονται τα μέτρα για την παρακολούθηση του στόχου, με την εκπόνηση εθνικού σχεδίου δράσης ενεργειακής απόδοσης ανά τριετία, δηλαδή η παρακολούθηση είναι διαρκής, επιμελής και μάλιστα από κοντά.
 
Το άρθρο 6 αναφέρεται στην εκπόνηση μακροχρόνιας στρατηγικής για την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων, ενώ Το άρθρο 7 αναφέρει ότι είναι υποχρεωτική η αναβάθμιση των δημόσιων και δημοτικών κτηρίων.
 
Εδώ θα ήθελα να σταθώ λίγο παραπάνω. Αυτά τα δύο άρθρα θα έχουν θετικά αποτελέσματα, πέρα από το περιβάλλον και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Πολλοί ειδικοί τεχνίτες που σήμερα είναι άνεργοι λόγω της κρίσης στον κατασκευαστικό κλάδο, θα απασχοληθούν. Ακόμη βιομηχανίες, βιοτεχνίες και μαγαζιά που παράγουν και διακινούν υλικά και προϊόντα, θα ξαναζωντανέψουν, με λίγα λόγια θα αρχίσει να κινείται η οικονομία.
 
Διάβασα χθες για την Ανδαλουσία στην Ισπανία, όπου με αντίστοιχα προγράμματα αναβάθμισης και ανακαίνισης των κτηρίων έχει ξεκινήσει η οικονομία της και μάλιστα με βήματα γοργά.
 
Αναφορικά με το άρθρο 11 του νομοσχεδίου θα ήθελα να αναφέρω και ζητήσω να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές με την προμήθεια νέων μετρητών. Οι μετρητές αυτοί διευκολύνουν τους διανομείς ενέργειας και όχι τους καταναλωτές. Επομένως, αυτό πρέπει να είναι ένα έξοδο που θα επιβαρύνει τους διανομείς, είτε αυτό αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είτε την κατανάλωση ύδατος ή θέρμανσης, γιατί σε ορισμένες περιοχές της πατρίδας μας έχουμε και την τηλεθέρμανση. Επομένως πρέπει να επιβαρυνθούν οι πάροχοι με αυτό το έξοδο.
 
Έρχομαι στο άρθρο 25. Το ζήτημα της ενεργειακής πενίας αποτελεί ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα της χώρας όταν η οικονομική κρίση των τελευταίων πέντε ετών στερεί από πολλούς συμπολίτες μας ακόμη και τα απαραίτητα. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επιχειρείται αντιμετώπιση του φαινομένου, με στόχο την ανακούφιση και την στήριξη των αδύναμων κοινωνικών ομάδων.
 
Αναφορικά με το άρθρο 28 (για τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας), με την τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδίου της Δημοτικής Ενότητας Κερατσινίου το 2014 στην περιοχή επιτρέπονται - και το μεταφέρω εδώ ως έχει - «χρήσεις δευτερογενούς τομέα μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας τριτογενούς τομέα κατοικίας καθώς και χώροι κοινόχρηστου πρασίνου και αναψυχής».
 
Παράλληλα, προτείνεται συντελεστής δόμησης έξι δέκατα ή αλλιώς 0,6, υπολογιζόμενος στο σύνολο των αρχικών ιδιοκτησιών της περιοχής ανάπλασης.
 
Σε αντιδιαστολή με τις παραπάνω ρυθμίσεις, η παρούσα διάταξη διατηρεί την πρόβλεψη δημιουργίας στην εν λόγω έκταση ενός πόλου ευρύτερης εμβέλειας με διαφορετικό, ωστόσο, χαρακτήρα που προσδιορίζεται από την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πρασίνου και αναψυχής.
 
Η έμφαση που δίνεται στην ανάπτυξη ήπιων δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη λειτουργία του αστικού ιστού, ενισχύεται από τη μείωση του προβλεπόμενου συντελεστή δόμησης σε 0,15, δηλαδή κατεβαίνει πολύ ο συντελεστής.
 
Επίσης, προτείνεται και πάλι πολεοδόμηση της περιοχής, για να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι αναγκαίοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι που θα καθοριστούν από την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης.
 
Βασικό στόχο της παρούσας διάταξης αποτελεί η βελτίωση της επιβαρυμένης ποιότητας ζωής των κατοίκων και η ποιοτική αναβάθμιση του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας και γενικότερα του δυτικού Πειραιά, με την εξασφάλιση υψηλής ποιότητας περιβάλλοντος και υποδομών, ενισχύοντας έτσι δραστηριότητες αναψυχής.
 
Κλείνοντας, ξαναλέω, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι στηρίζουμε το νομοσχέδιο και είναι προς την ορθή κατεύθυνση.
 
Ευχαριστώ πολύ».
 

 

 




Όροι Χρήσης Δικτυακού Τόπου

All Rights Reserved © 2012 - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

powered by MediaSystems Platform